Як стати підприємцем, знають у Красівській школі

Потрібна велика ідея для успішного бізнесу. Для ведення успішного бізнесу потрібен досвід.  Для успішного бізнесу потрібно багато грошей. Ці та  подібного кшалту тези насправді є міфами, повіривши у які людина може зупинитися на шляху створення власної справи. Але! Часто 10 річний досвід – це лише одномісячний досвід повторений 120 разів. Малу справу можна розпочати з мінімуму, застосовуючи тільки власні знання, власну працю. Доступ до інтернету допоможе отримати необхідні знання для власного стартапу. Власне такими прикладами розвіювали міфи у Красівській школі Семенівської ОТГ на тренінгу зі створення соціального шкільного підприємства, що відбувся в рамках відповідного проекту. 

Учні та вчителі обговорили питання підприємницьких компетенцій та за допомоги тренера розробили бізнес-модель власного підприємства.

-          Власне ми з дітьми вже маємо певний досвід підприємницької діяльності, працюємо над стратегією шкільного підприємства «Школа природи», - зауважив Юрій Балюк, керівник проекту в Красівській школі. – Проте сьогодні ми узагальнюємо і систематизуємо свою попередню діяльність. Це дітям допоможе осягнути масштаб всього процесу та оцінити власну роль у команді.

На занятті учні репрезентували свій товар – саджанці плодово-ягідних культур, які вирощують з 2018 року, шукали нові шляхи збуту продукції та вчилися комунікувати з покупцями.

-          Ми хочемо облаштувати кімнату для відпочинку, тренер допомогла нам шукати нові джерела фінансування нашої ідеї. А особисто мені в цьому проекті сподобалося те, що я  вперше в житті продавала, думаю, мені це стане в нагоді у майбутньому. Мені запам’яталися слова тренерки, що підприємцями не народжуються, а стають, - розповіла Леонова Юлія, учениця 9 класу.

Згідно укладеного меморандуму про співпрацю зі школою, Бердичівська міськрайонна громадська організація «Добра справа» взяла на себе фінансову складову новоутвореного підприємства. Але через відсутність відповідної законодавчої бази, СШП «Школа природи» і надалі буде лишатися лише бізнес-моделлю.

-          Діти хоч і незрілі, але все, що закладається в дитинстві, то вже на все життя. В школі засвоюється інформація, фундаментально, щоби дитина потім у дорослому віці могла вийняти той умовний файл для практичного застосування, - запевнила Вероніка Мишківська, тренер зі соціального шкільного підприємництва. - У Німеччині шкільні підприємства існують 25 років, звільнені від оподаткування і уроки підприємництва фінансуються громадами. Там розуміють, що уміння, набуті від участі в СШП, для того, щоб людина в дорослому віці могла себе самопрезентувати, самореалізувати, самозайняти себе. У нас є певні зрушення, у Житомирі, наприклад, діє близько 300 підприємств з ІТ-сфери, отже, є люди з підприємницькою компетентністю. Але в порівнянні з загальними тенденціями це лише стрибок в певній галузі, а в цілому необхідні зміни на законодавчому рівні, щоби чітко було прописано - школа може створювати підприємства і заробляти.

  Проєкт «Створення соціального шкільного підприємства на базі навчального майданчика – розплідника плодово-ягідних культур Красівської ЗОШ І-ІІІ ступенів імені Ц. Л. Посудевського Семенівської сільської ради Житомирської області» реалізується Бердичівською міськрайонною громадською організацією «Добра справа» у межах проєкту «Заснування соціальних шкільних підприємств у сіль­ській місцевості та малих містах України для заохочення молоді до со­ціального підприємництва у Івано-Франківській, Житомирській і Донецькій областях», що виконується Фондом Східна Європа та ChildFund Deutschland e.V. за фінансової підтримки Федерального міністерства еко­номічного співробітництва та розвитку Німеччини»

2020-12-22